چند خبر متفاوت+چند خبر کارگری+یک خبر علمی
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 جزئیات تبانی نفتی 2.8 میلیارد دلاری

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تشریح دلایل صدور دستور توقف سوآپ نفت توسط وی در وزارت نفت جزئیات تبانی حدود 2.8 میلیارد دلار نفتی و احتمال همکاری شرکت نیکو را تشریح کرد و گفت: گزارش جمع بندی شده دیوان محاسبات و شرکت نفت، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هفته آینده اعلام خواهد شد.

ماجرای تبانی 2.8 میلیارد دلاری نفتی

فردی به نام ب ـ ز (وبلاگ آموختن به احتمال بسیار زیاد منظور بابک زنجانی است که بی بی سی فارسی با وی مدتی پیش مصاحبه نمود.)که 2.8 میلیارد دلار میعانات و فرآورده نفتی ایران را احتمالا با تبانی شرکت نیکو و افرادی در داخل از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است.
بررسی تحقیق و تفحص از خروج 2.8 میلیارد دلار فرآورده نفتی از کشورهفته آینده پس از دریافت گزارش وزارت نفت و پاسخ های وزیر دراین باره که این پول به کشور برگشته است یا خیر"به صحن ارسال می شود.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/291644

هیچ شامپویی مو را تقویت نمی‌کند

شامپو مانند خمیردندان نیست و چنانچه موی سر با شامپویی سازگار و مناسب بود، نیازی به تعویض مکرر نوع شامپو نیست و این تصور غلطی است که برخی افراد با وجود این که از شامپوی مورد استفاده‌شان رضایت دارند اما هر از گاهی اقدام به تعویض نوع شامپو می‌کنند.
دکتر مهناز بنی‌هاشمی: این تصور غلطی است که فکر کنیم موی سر به شامپو عادت می‌کنیم، چراکه در شامپوها اغلب خاصیت پاک‌کنندگی‌شان متناسب با نوع مو اعم از چرب،خشک و معمولی مطرح و فقط میزان چربی‌زدایی شامپوها برای انواع موها متفاوت است.
میزان مصرف شامپو به میزان چربی، بلندی مو و نوع پوست سر بستگی دارد و باید به اندازه‌ای باشد که کف شامپو کل سطح مو را بپوشاند و سپس بخوبی آبکشی شود، بطوری‌که آلودگی‌های سر و پوست بطور کامل پاک شود.
دکتر بنی‌هاشمی درباره شامپوهای تقویتی و ویتامینه عنوان کرد: این قبیل شامپوها بیشتر جنبه تبلیغ بازار را دارند و تنها برخی تولید‌کننده‌ها با افزودن مواد غلیظ یا رقیق کننده به شامپوی تولیدی سعی در فروش بیشتر محصول خود می‌کنند.
هیچ ادعای علمی مبنی بر این که خواص تبلیغی در شامپوها از طریق ساقه مو جذب شود، وجود ندارد و حتی شامپوهایی که به ظاهر گیاهی هستند، خواص گیاه مورد نظر را روی مو ندارند و بیشتر جنبه تبلیغی و بازار را دنبال می‌کنند.
این متخصص پوست و مو درباره استفاده از نرم‌کننده‌های مو نیز به این نکته اشاره کرد که نرم‌کننده‌ها را نباید به کف سر زد بلکه از دو سانتی‌متری ساقه مو باید استفاده شوند و در رابطه با موهای خشک توصیه به استفاده آنها می‌شوند، چراکه موها را درخشنده‌تر و حالت آن را بهتر می‌کنند.
بر این اساس چیزی به عنوان بهترین شامپو وجود ندارد و مهم آن است که یک شامپو اثر پاک‌کنندگی رضایت‌بخشی داشته باشد و متناسب با جنس مو انتخاب شود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/339220

انصراف زن میانسال از خودکشی در صادقیه

 زن میانسال که قصد داشت خود را از بالای پلی در محدوده صادقیه تهران به پایین پرتاب کند، با دخالت نیروی‌های امدادی از این اقدام منصرف شد.
حوالی ساعت 16 امروز زنی حدود 40 ساله با رفتن به بالای پل عابرپیاده واقع در ابتدای بزرگراه جلال‌ آل‌احمد قصد داشت خود را به پایین پرتاب کند.
تیم اورژانس اجتماعی 123 با رفتن به نزد این زن و صحبت با وی، این زن که قصد خودکشی را داشت، از عمل خود منصرف کرده و به پایین منتقل کردند.تاکنون مشخص نیست که این زن به چه علت قصد خودکشی داشته است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/291693

قتل دختر پرستار در روز آزادی از زندان

یکی از اعضای این باند تحت بازجویی قرار گرفت، اسرار قتل پرستار جوان را فاش کرد: «من سرقت‌هایم را از مدتی قبل شروع کردم. به‌عنوان مسافر سوار خودروها می‌شدم و وقتی به محل خلوتی می‌رسیدیم با تهدید از راننده اخاذی می‌کردم. من به ماده‌مخدر شیشه اعتیاد داشتم و از این راه هزینه مواد مصرفی‌ام را تامین می‌کردم. روز حادثه در خانه نشسته بودم که یکی از دوستانم به‌نام نادر سراغم آمد. او پراید نقره‌ای‌رنگی را سرقت کرده بود و به من پیشنهاد داد با استفاده از این ماشین دزدی کنیم. من هم قبول کردم و دو نفری سراغ دوست دیگرمان به‌نام هادی رفتیم و او را هم سوار کردیم. مدتی در شهر پرسه زدیم تا اینکه دختر جوانی را دیدیم که منتظر تاکسی بود. او را به‌عنوان مسافر سوار کردیم و در میان راه کیف و طلاهای وی را به زور گرفتیم. آن دختر خیلی مقاومت کرد و همین کارش باعث عصبانیت هادی شد و او طعمه‌ را از ماشین به بیرون پرت کرد و به‌سرعت فرار کردیم.»
منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/339268

مرد عاشق‌پیشه چرا همسرش را کشت؟

«محمدرضا-ح» به پلیس گفت: من عاشق «مریم» بودم اما او طلاق می‌خواست به همین خاطر نیمه شب هشتم شهریور با چوب به سر و صورت «مریم» زدم چون نمی‌توانستم بدون «مریم» زندگی کنم به فکر خودکشی افتادم و چندین قرص خوردم اما عمرم به دنیا بود.
نوبت دفاع به «محمدرضا» که رسید اظهار داشت: سال‌ها پیش ازدواج کرده بودم اما دل خوشی از همسرم نداشتم. در حالی که به فکر جدایی بودم در دانشگاه با «مریم» آشنا شدم. «مریم» هم می‌گفت با شوهرش اختلاف دارد و می‌خواهد از او جدا شود. وقتی «مریم» طلاق گرفت من هم از زنم جدا شدم تا زندگی تازه‌ای را شروع کنم. خانواده‌ام اما مخالف این وصلت بود. یک‌بار دست به خودکشی زدم تا خانواده‌ام راضی به ازدواج من شدند. من و مریم عاشق یکدیگر بودیم و زندگی خوبی داشتیم. «مریم» اما زیادی به اعضای خانواده‌اش وابسته بود و اصرار داشت به شهرستان برویم و پیش آنان زندگی کنیم. با این وجود، به خاطر شرایط کاری‌ام نمی‌توانستم به شهرستان بروم و به همین دلیل زن دومم سرناسازگاری داشت.
عصر هشتم شهریور ۱۳۹۱ پدرم به مسافرت رفت و من و «مریم» به خانه او رفتیم تا به گلدان‌ها آب بدهیم. «مریم» اما باز هم جر و بحث کرد و از من خواست فوری او را به ترمینال برسانم تا پیش خانواده‌اش برود. او حلقه ازدواج‌مان را از دستش درآورد و گفت می‌خواهد برای همیشه از من جدا شود. اول تصور می‌کردم شوخی می‌کند اما وقتی فهمیدم قضیه جدی است از کوره در رفتم. نمی‌دانم چطور شد که نیمه‌شب با چوب به سر زنم کوبیدم. زمانی که فهمیدم کار از کار گذشته دست به خودکشی زدم اما زنده ماندم.
بالا رفتن آمار قتل‌های خانوادگی، نمادی از افزایش بحران در برخی از خانواده‌های ایرانی است. این موضوع در سال‌های اخیر به اندازه‌ای جدی بوده که می‌توان آن را به‌عنوان یک معضل بسیار مهم اجتماعی قلمداد کرد. آنچه افزایش قتل‌های خانوادگی را شگفت‌انگیز می‌کند، ماهیت و کارکرد خانواده در جامعه است.
 شمار قتل‌های خانوادگی در ایران افزایش داشته و دست پلیس در این خصوص به این علت که نمی‌تواند وارد خانواده‌ها شود بسته است. در دهه ۷۰ میزان جنایت‌های خانوادگی در کشور، نگران‌کننده نبود. در دهه ۸۰ و به‌ویژه از سال ۸۵ به بعد به خاطر کاهش آستانه تحمل و مشکلات خانوادگی، شمار قتل‌های مربوط افزایش چشمگیری یافت.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/339267

یک پمپ بنزین در اهواز در آتش سوخت

شب گذشته پمپ بنزین واقع در منطقه امانیه اهواز طعمه حریق شد.
هنوز علت این حادثه مشخص نشده و در حال دلیل بررسی حادثه هستیم.
خسارات وارده بر اثر این آتش سوزی باعث آسیب دیدن یک دستگاه سمند و موتور سیکلت شد.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/291601

كارگران فولاد زاگرس مانع خروج ابزار تولید از كارخانه شدند

کارگر اخراجی کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس، از تلاش شبانه كارگران برای جلوگیری از خروج اموال و ضایعات و قراضه‌های چدنی از كارخانه خبر داد.

«علی اکبر هدایتی» یکی از ۲۳۵ کارگر اخراجی کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس حجم ضایعات مورد اشاره را ۶ هزار تن ذكر كرد و در این باره به ایلنا گفت: از صبح دیروز (یکشنبه 27 مرداد) کارفرما سعی در جابجایی و فروش بخشی از اموال کارخانه را داشت که با ورود به موقع کارگران از این جابجایی‌ها جلوگیری شد.

این كارگر با اشاره به خواسته كارگران در خصوص پرداخت بخشی از مطالبات معوقه از طریق فروش اموال كارفرما و پیمانكار، گفت: با توجه به اینکه كارگران با طرح شكایت در دادگاه عمومی سریش‌آباد خواستار پرداخت مطالبات ۲۳۵ کارگر اخراجی از طریق فروش بخشی از اموال كارفرما و شركت پیمانكاری «خوان گل» شده‌اند، كارفرما با پیش‌دستی قصد به فروش رساندن این اموال و ضایعات و قراضه‌های ارزشمند را داشت كه با دخالت كارگران امكان این كار را نیافت.

هدایتی با بیان اینکه کارگران اموال کارخانه‌‌ای که‌ سال‌ها در آن کار می‌کردند را متعلق به‌ خود می‌دانند، افزود: با وجود آنکه بعد از کش وقوس‌های کارگران با کارفرما هنوز هیچ کارگری اجازه ورود به کارخانه را ندارد، با این حال از صبح دیروز و دیشب حدود ۱۰۰ نفر از کارگران در مقابل ساختمان کارخانه تجمع كرده و اجازه خروج هیچ اموالی را از کارخانه بدون حکم قضایی نمی‌دهند.

این کارگر اخراجی در پایان افزود: کارگران در تلاش‌اند با ارائه اسناد قانونی و با توجه به اتفاقات دو روز گذشته، درب کارخانه را با حکم قضایی پلمب کنند تا حکم قضایی در خصوص مطالبات‌شان صادر شود.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=97807

برق ۲۰ هزار ولتی جان کارگر ساختمانی را گرفت

کارگری در مشهد به دلیل آنچه «رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار» ذكر می‌شود، بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

روز گذشته کارگر ۴۰ ساله‌ای كه در حال بنایی در پشت بام یک ساختمان در حال احداث در بلوار شهید میرزایی مشهد بود به سبب برخورد ناگهانی سیم برق فشار قوی با لوله فلزی که در دست داشت، دچار سوختگی شدید شد و جان خود را از دست داد.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=97917

قانونی شدن كار كودكان/ وزیر کار اجرای قانون استاد شاگردی را متوقف کند

حدود یک سال از اجرای فراگیر قانون استاد و شاگردی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌گذرد. به موجب این قانون کارفرمایان می‌توانند افراد مختلف را از سنین کودکی تا کهنسالی بدون رعایت حقوق قانونی نیروی كار به عنوان کار آموز استخدام‌ کنند.
نماینده کارگران کارخانه صنایع واکیوم پارس بابیان اینکه حتی در قانون استاد شاگردی امکان نقض قوانین کار کودک نیز وجود دارد، افزود: به موجب این قانون اشتغال کودکان زیر ۱۵ سال نیز با ارائه رضایت نامه والدین جنبه قانونی پیدا می‌کند.
در صورت عدم توقف اجرای قانون نظام استاد شاگردی باید شاهد باشیم که کافرمایان برای فرار از تعهدات مختلفی چون دستمزد قانونی، بیمه، مرخصی، طبقه بندی مشاغل و... جای کارگران خود را با شاگردان کارآموز عوض می‌کنند.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=97814

سرگردانی ۵۰۰ کارگر و تعدیل ۹۰ کار‌شناس و مهندس در ایران صدرا

یک فعال کارگری در استان بوشهر گفت: کارگران کشتی سازی ایران صدار به دلیل تاثیر شرایط اقتصادی بر فرآیند تولید، سه ماه حقوق معوقه طلبکارند.
به زودی مالکیت و مدیریت این کارخانه به یکی از پیمانکاران طلبکار این شرکت منتقل می‌شود.
سرپرست خانه کارگر بوشهر با بیان اینکه ۵۰۰ کارگر در بخش کشتی سازی مجموعه ایران صدرا فعالیت می‌کنند، گفت: انتظار می‌رود که مدیریت جدید نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقداماتی را انجام دهد.
وی بابیان اینکه فعالیت کشتی سازی ایران صدرا در نتیجه تحریم‌های اقتصادی و رکود بازار کار به حالت نیمه تعطیل درآمده است، افزود: در حال حاضر بیشتر کارگران این کارخانه در محل کار خود سرگردان‌اند.

تعدیل ۹۰ کار‌شناس و مهندس
مجموعه صنعتی ایران صدار که در سواحل استان بوشهر قرار دارد در زمینه ساخت و تعمیر کشتی و سکو‌های نفتی فعالیت دارد.
مالکیت این مجموعه صنعتی که در سالهای گذشته به یکی از واحدهای بحرانزده تبدیل شده بود در اواخر دهه ۸۰ به قرار‌گاه خاتم الانبیا واگذار شد.
منابع خبری ایلنا در بوشهر  نیز در تایید گفته‌های سرپرست خانه کارگر این شهر، از تغییر مدیریت و تعدیل ۹۰ کار‌شناس و مهندس این شرکت خبر داده‌ و افزوده‌اند که احتمال دارد کارگران ایران صدرا از این پس بصورت قرارداد پیمانکاری به کار خود ادامه دهند.
به گفته فعالان صنفی کارگری در حال حاضر بخش قابل توجهی از ساکنین مناطق خوزستان و برازجان به عنوان کارگر فنی در مجموعه‌های کشتی سازی و سکو سازی ایران صدار کار می‌کنند.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=97892

ریزش مرگبار پیاده‌رو در یوسف‌آباد

محل حادثه واقع در خیابان جهان‌آرا .
دو کارگر مشغول حفاری غیرمجاز در زیرزمین خانه مسکونی سه طبقه بودند که به علت پیشروی به زیر سطح پیاده‌رو، ناگهان پیاده‌رو برسر آنان ریزش کرده است.
یکی از کارگران زیر آوار رفته و یکی دیگر از آنها توانسته بود جان خود را نجات دهد .این کارگر 40 ساله ایرانی را پس از ایمن‌سازی محل از زیر آوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان با بررسی علائم حیاتی مرگ وی را تایید کردند.

http://www.asriran.com/fa/news/291712

حقایق جالب درباره سیاره سرخ

سیاره مریخ مانند زمین دارای چهار فصل بوده و طول یک روز مریخی نیز تقریبا مشابه یک روز زمینی است.
این سیاره بدلیل وجود اکسید آهن بر سطح آن، قرمز رنگ دیده می شود و به همین دلیل به سیاره سرخ نیز شهرت دارد.
مریخ چهارمین سیاره نزدیک به خورشید و کوچکترین سیاره در منظومه شمسی محسوب می شود؛ قطر سیاره سرخ یک دوم زمین (شش هزار و 800 کیلومتر) و مساحت آن برابر مساحت خشکی های روی زمین است.
طول شب و روز در مریخ کمی طولانی تر از زمین یعنی معادل 24 ساعت و 37 دقیقه است و چرخش سیاره بدور خورشید یا هر سال مریخی نیز 687 روز زمینی بطول می انجامد؛ این سیاره مانند زمین دارای چهار فصل است.
نخستین رصد تلسکوپی این سیاره توسط «گالیلئو گالیله» ریاضیدان و ستاره شناس ایتالیایی در سال 1610 میلادی انجام شد.
شواهد مستدلی از جریان داشتن آب به شکل مایع در گذشته باستانی این سیاره بدست آمده است و مشاهدات صورت گرفته توسط مدارگرد اکتشافی مارس (MRO)‌ ناسا حاکی از احتمال جریان داشتن آب در گرم ترین ماه ها در این سیاره است.
دومین کوه بلند در مجموعه سیارات منظومه شمسی در مریخ وجود دارد؛ کوه المپ (Olympus Mons) به ارتفاع 22 کیلومتر، جوانترین کوه آتشفشانی این سیاره محسوب می شود.
فوبوس و دیموس دو قمر شناخته شده مریخ هستند که اندازه ای کوچک و شکل نامنظم دارند؛ این دو قمر نخستین بار در سال 1877 میلادی شناسایی شدند.
سیاره سرخ دارای جو نازکی است که متشکل از 95 درصد دی اکسید کربن، سه درصد نیتروژن، 1.6 درصد آرگون و مقداری آب و اکسیژن است.
در حال حاضر سه مدارگرد شامل مارس اودیسه، مارس اکسپرس و مدارگرد اکتشافی مریخ (MRO) به همراه دو مریخ نورد فرصت و کنجکاوی در حال بررسی و جمع آوری اطلاعات از فضا و بر روی سطح سیاره هستند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/339284

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب